„A furat“ reţeta de la elveţieni şi acum produce brânză maturată în România…

[ad_1]

Istvan Varga, pedagog de meserie, a petrecut doi ani în Elveţia, între 2014 şi 2016, pentru a învăţa, de la un maestru brânzar din Elveţia. Mai apoi, bărbatul s-a întors în satul Cund, din judeţul Mureş, şi a pus pe picioare un nou business, „Manufactura de brânză“.

Pentru asta, într-o primă fază a reinventat afacerea părinţilor săi, care deţineau o fermă de vaci şi comercializau laptele. Numai că, în loc să continue să vândă laptele unor producători de lactate, Istvan a decis să dezvolte un mic atelier, devenind el însuşi producător. În total a investit aproximativ 60.000 de euro în utilaje, iar laptele provine de la cele 25 de vaci din ferma familiei.

„Am început în luna mai, în 2016. Sincer, am avut aşteptări mari, mi-am dorit să fac un produs bun şi clienţii să nu fie doar mulţumiţi, ci şi uimiţi de ceea ce producem. Mie nu mi-e permis să fiu mulţumit niciodată. Un produs alimentar poate fi întotdeauna îmbunătăţit, cizelat. Atât produsul în sine, cât şi condiţiile şi împrejurările în care este produs“, aceasta este filosofia care a stat la baza afacerii sale.

Istvan Varga mai spune că-i datorează succesul său în mare măsură unui maestru brânzar din Elveţia. „Am avut onoarea şi norocul să cunosc un maestru brânzar şi controlor pentru calitatea brânzei din Elveţia, pe numele său Konrad Suter. Am acceptat că tot ceea ce spune el este literă de lege. Dacă îndeplinesc toate sau măcar majoritatea condiţiilor impuse de el, voi reuşi. Nu prea rămânea loc pentru faimosul «lasă că merge şi aşa». Şi, într-adevăr, azi sunt fericit că l-am ascultat, la fel cum şi atunci mă simţeam privilegiat să ascult sfaturilor sale“, a adăugat Varga.

Metodele de producţie sunt inspirate din Elveţia: „Producem după model elveţian, în cazan de cupru, 99% din activitate fiind de natură manufacturieră. Pivniţa noastră este miezul maturării, ea oferă mediul optim brânzelor noastre pentru ca ele să cunoască o evoluţie cât se poate de benefică calităţii şi gustului curat“. Brânza se lasă la maturat în medie trei luni.

Ce sortimente produce

Brânza ecologică fabricată de Istvan Varga se vinde la preţuri cuprinse între 50 şi 100 de lei pe kilogram. Pentru un singur kilogram de brânză maturată foloseşte aproximativ 10 litri de lapte. Printre cele mai exotice produse se numără şi brânzeturile maturate cu nuci îmbibate în coniac şi cu chilli şi ciocolată. Printre clienţi se numără mai multe restaurante, dar şi francezi, germani, italieni şi chiar elveţieni. Bărbatul are şi un mic magazin acasă, dar comenzile se pot face şi on-line. Nu de puţine ori clienţii săi elveţieni au fost surprinşi să afle că brânzeturile sale se bazează chiar pe reţete originare din Ţara Cantoanelor. În plus, în timpul anului participă la mai multe târguri şi festivaluri din ţară.

„Producem brânză maturată alpină în nouă variante, printer care: îmbibată în vin roşu sau cu boabe de piper verde. Cele mai noi sunt cu busuioc, cu leurdă, cu chimen şi brânza neagră. Clienţii noştri sunt în cea mai mare proporţie din România, dar avem printre ei şi străini. Preferata mea dintre brânzeturile noastre este brânza îmbibată în vin roşu. Pe lângă aceasta, un Gryuere de 11-12 luni mă face să mă topesc, precum şi un Roquefort frumos sau un Camembert fin “, a mai afirmat producătorul.


Istvan participă la numeroase târguri în Cluj şi în întreaga ţară

 

Momente de cumpănă

Istvan n-a beneficiat până acum de fonduri europene, deşi a încercat în urmă cu câţiva ani să acceseze pachetul SAPARD. „În perioada de preaderare am încercat să accesăm fonduri SAPARD, dar am eşuat tocmai din cauza birocraţiei. Astfel, ne rezumăm la ceea ce putem face noi înşine sau cu ajutorul celor apropiaţi nouă. Chiar dacă mulţi consideră că trăim într-o republică bananieră, eu rămân la părerea mea că România oferă un cadru destul de stabil pentru antreprenori“, a explicat întreprinzătorul din Cund.

Ca în orice afacere, momentele bune şi perioadele nefaste alternează, iar Istvan recunoaşte că nu de puţine ori s-a gândit să renunţe la business. N-a făcut-o, pentru că a preferat să se concentreze pe satisfacţiile obţinute. „Având în vedere că mergem mult pe vânzare directă, mă simt împlinit după fiecare târg încheiat cu succes, pentru că ajung să dau la câtorva sute sau mii de persoane să guste din produsele noastre, iar faptul că le plac acestea mă face să mă simt cu adevărat împlinit. Dar am avut şi avem şi perioade de cumpănă, cel puţin o dată pe săptămână, numai că ne adunăm şi continuăm să facem ceea ce trebuie să facem“.

[ad_2]

Source link

/ 5
Thanks for voting!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *