Bogdan Trif:

[ad_1]

Investiţii în proiecte de im­por­tanţă naţională, elaborarea Legii Turismului, reducerea legislaţiei stufoase din domeniu şi crearea unui fond de garantare a pachetelor turistice sunt priorităţile noului ministru al Turismului, Bogdan Trif, pentru acest an. Într-un interviu acordat revistei Capital, acesta explică de ce România nu are un brand de turism bine definit şi promite să redeschidă centrele de informare turistică din străinătate.

Capital: Care sunt priorităţile pe agenda ministerului anul acesta şi în următorii ani? Ce măsuri intenţionaţi să luaţi pe termen scurt, în calitate de ministru? 

Bogdan Trif: Prioritate pe agenda mea este legea Turismului. În acest moment, avem un cadru legislativ extrem de stufos, sunt zeci de acte normative care tind să bulverseze mediul de afaceri din domeniu. Avem undeva la 75 de acte normative care reglementează domeniul. Îmi doresc să reducem numărul acestora. Fără predictibilitate şi măsuri clare, nici operatorii de turism nu se pot dezvolta sustenabil. În plus, lucrăm la o strategie naţională în turism. Avem un grup de lucru format din specialişti din piaţă, precum şi din alte ministere şi din Secretariatul General al Guvernului şi cei ai Băncii Mondiale. Investiţiile în proiecte de importanţă naţională au un loc bine definit în agenda ministerului din acest an. Vom atinge cele mai importante zone ale turismului de natură din ţara noastră, Delta Dunării, Marea Neagră şi zonele muntoase. Dezvoltarea infrastructurii domeniului schiabil – Munţii Făgăraş- 200 de zile cu zăpadă pe an,  dezvoltarea zonei turistice din Delta Dunării şi a staţiunilor de pe litoralul Mării Negre, sunt în capul listei. În plus, mizez pe centre de informare turistică în cele mai importante capitale ale lumii. Pe lângă cele opt care au existat şi pe care intenţionez să le redeschidem în cel mai scurt timp, îmi doresc să ajungem şi în alte colţuri ale lumii. 

Capital: România are avantaje reale pentru dezvoltarea turismului rural. Ce se poate face şi în acest domeniu? 

Bogdan Trif: Strategia de dezvoltare la care lucrăm are în vedere şi turismul verde. Trebuie să stabilim şi să dezvoltăm corect localităţile cu potenţial turistic care pot valorifica zonele naturale. În plus, zonele tradiţionale şi  culturale din satele româneşti sunt atu-uri care nu au fost trecute cu vederea nici de programul de guvernare, nici de strategia de dezvoltare de la Ministerul Turismului. Prin lege, vom da competenţe autorităţilor locale de a limita activităţile turistice în zonele ariilor protejate, fără a le interzice, evident, dar cu scopul de evita suprasolicitarea turistică a acestor zone. La fel, construcţiile care nu corespund zonelor protejate vor fi interzise. Ne gândim la construcţii cu materiale tradiţionale, de ce nu, chiar şi la transport cu grad redus de poluare.

Capital: Ce noutăţi sunt în ceea ce priveşte brandul de turism?

Bogdan Trif: România are un logo, nu un brand de turism bine configurat. Ne axăm pe promovarea turismului la nivel internaţional prin mijloacele pe care le avem acum la dispoziţie. Încercăm să le îmbunătăţim. Sunt aceleaşi materiale promoţionale pe care le ştiţi de câţiva ani buni, însă abordarea este una creativă. Nu fac critica anilor precedenţi, nici a predecesorilor şi nici a măsurilor lor. România are nevoie de o identitate clară. Ce a fost, a fost. Noi privim în viitor şi vrem să conturăm imaginea reală a acestei ţări pe care să o vadă aşa cum este ea cât mai mulţi oameni. 

Capital: Ce lipseşte sectorului turistic estival autohton în comparaţie cu vecinii bulgari?  

 Bogdan Trif: Nu vorbim de lipsuri. Turismul pe litoral a înregistrat anul trecut cifre record. Unde putem îmbunătăţi experienţa turiştilor? Eu spun că la capitolul servicii. Turismul românesc se confruntă cu o criză a personalului calificat. De aceea, ministerul mizează pe reînfiinţarea şcolilor de meserii, inclusiv a celor postliceale pentru formarea în domeniul turismului. 

Capital: În ce stadiu sunt discuţiile cu ASF şi cu asigurătorii pe tema asigurărilor de vacanţă? 

Bogdan Trif: Fondul de garan­tare a pachetelor turistice este un instrument necesar. Ope­ra­ţionalizarea lui, odată cu normele de aplicare, aduce siguranţă turistului. Creează un mediu stabil chiar şi pentru prestatorii de servicii. Dezbaterile sunt necesare, dar aţi văzut şi reacţia operatorilor din turism care susţin ideea acestui fond de garantare şi suntem determinaţi să aducem lămuriri suplimentare oricui ni le cere.

 

SCURT CV BOGDAN TRIF

✔ Absolvent al Facultăţii de Agronomie, Universitatea Lucian Blaga,  Sibiu

✔ Masterat la Facultatea de Știinţe Ecologice şi masterat în Manage­mentul Securităţii, Sănătăţii şi Relaţiilor de Muncă, Facultatea de Inginerie Hermann Oberth, Sibiu

✔ Absolvent al Facultăţii de Drept şi Știinţe Administrative, Universitatea Alma Mater, Sibiu.

 

Acest articol a fost publicat în numărul 6 al revistei Capital, diponibil la chioşcuri în săptămâna 12-18 februarie 2018

!function (f, b, e, v, n, t, s) {
if (f.fbq)
return;
n = f.fbq = function () {
n.callMethod ?
n.callMethod.apply(n, arguments) : n.queue.push(arguments)
};
if (!f._fbq)
f._fbq = n;
n.push = n;
n.loaded = !0;
n.version = ‘2.0’;
n.queue = [];
t = b.createElement(e);
t.async = !0;
t.src = v;
s = b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t, s)
}(window,
document, ‘script’, ‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘init’, ‘1675896082650329’); // Insert your pixel ID here.
fbq(‘track’, ‘PageView’);
(function (d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id))
return;
js = d.createElement(s);
js.id = id;
js.src = “http://connect.facebook.net/ro_RO/all.js#xfbml=1&appId=148257132177935&version=v2.4”;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

[ad_2]

Source link

1,0 / 5
Thanks for voting!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *