Elevii cer ministrului Educaţiei revocarea ordinului care le interzice să aibă telefon mobil în tim…

[ad_1]

Unul dintre capitolele cele mai controversate ale noului ROFUIP adoptat luna trecută de către fostul ministru al Educaţiei, Liviu Pop, interzice utilizarea telefoanelor mobile în timpul cursurilor, al examenelor şi al concursurilor şcolare. A doua teză a articolului 197, alineatul (2) modificat prin Ordinul 3.027/2018 prevede obligativitatea depozitării telefoanelor mobile, pe durata orelor de curs, în locuri special amenajate în sala de curs.

„Interdicţia utilizării telefonului mobil în timpul cursurilor presupune o restrângere a prerogative de folosinţă a dreptului de proprietate, o ingerinţă nejustificată în raport cu actualele realităţi privind utilizarea noilor tehnologii în cariera şi viaţa privată a persoanei, tehnologiile de tip ”smart phone” însoţind persoana în exercitarea treburilor curente şi zilnice. De asemenea, nu înţelegem raţiunea interzicerii telefoanelor în contextul în care tabletele şi laptopurile sunt permise şi care permit interacţiuni similare cu cele ale telefoanelor”, susţin cei de la AEC.

Mai mult, elevii spun că obligarea proprietarilor sau posesorilor telefoanelor mobile de a le depune într-un „spaţiu special amenajat”, pe perioada cursurilor şcolare, reprezintă o încălcare a dreptului de posesie a bunului.

De asemenea, elevii îi amintesc ministrului Educaţiei că articolul 556, alineatul (2) din Codul Civil prevede că limitarea exercitării atributelor dreptului de proprietate poate fi făcută numai prin lege. „În cazul de faţă, interdicţia instituită de articolul 60 din Ordin reprezintă o limitare a dreptului la proprietate privată însă actul juridic prin care se sancţionează interdicţia nu are putere de lege (nici în sens material, nici în sens formal), ci este un act administrativ cu caracter normativ privind organizarea executării în concret a legii”.

Pe lângă acest capitol, elevii au menţionat în plângerea lor şi alte aspecte privind legalitatea şi transparenţa Ordinului 3.027/2018.

AEC susţine că în cazul nesoluţionării favorabile plângerii prealabile de către ministrul Valentin Popa, vor formula o acţiune judiciară în contencios administrativ.

Pe aceeaşi temă:

Învăţământul românesc, axat pe nevoile profesorilor, nu ale elevilor. „E mai important ca profesorul să aibă o normă decât ca elevul să-şi dezvolte calităţile“

Preşedintele Asociaţiei Elevilor, în cazul preotului care s-ar fi masturbat la şcoală: „Cum reacţiona societatea dacă în locul profesorului era un elev?“


 

!function(f,b,e,v,n,t,s)if(f.fbq)return;n=f.fbq=function()n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments);if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)(window,
document,’script’,’https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);

fbq(‘init’, ‘253361638393458’);
fbq(‘track’, “PageView”);(function(d, s, id)
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = “http://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.5&appId=209742945804238”;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

[ad_2]

Source link

/ 5
Thanks for voting!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *