Românii cheltuie online un miliard de euro anual

Românii cheltuie online un miliard de euro anual

Românii cheltuie online un miliard de euro anual

 

 

Comerțul online din țara  noastră se ridică la un miliard de euro anual, conform datelor Visa, însă numai 300 milioane euro ajung la magazinele românești, iar 700 milioane euro merg către comercianții din afara granițelor. Pare stupid, însă cei care preferă magazinele străine o fac

pentru prețurile mai mici, nu pentru servicii mai bune. Oricum, jucătorii din comerțul online autohton au decis să demareze un proiect de comunicare și educație prin care să promoveze afacerea internă.

 

 

Românii cheltuie online un miliard de euro anual

Proiectul este inițiat de PayU România și susținut de DPD și Cargus și urmărește să promoveze „o experiență de cinci stele în comerțul românesc” și va dura o lună, începând de astăzi.

„e-Românește își propune să crească numărul românilor care utilizează Internetul pentru efectuarea cumpărăturilor online. Experiența de cumpărare în acest moment nu numai că poate fi comparată cu cea oferită de magazinele internaționale ci, mai mult, vine cu foarte multe beneficii adiționale: viteză de livrare, suport pentru clienți localizat, metode de plată locale și servicii post-vanzare”, a declarat Daniel Nicolescu, Country Manager PayU România.

Obiectivul final al celor implicați este creșterea pieței, de la 2.000.000 de cumpărători online, până la 4.000.000 în anul următor. Un obiectiv ambițios dacă ne gândim că numărul total al celor care intră frecvent pe net nu depășește cinci milioane (dintre care două treimi accesează netul de pe telefon sau tabletă).

„Pe 9 și 10 iunie invităm toți utilizatorii de Internet din România să-și facă cumpărăturile online. Din fața calculatorului sau de pe mobil, ei au posibilitatea de a cumpăra, cu câteva clickuri și în cele mai sigure condiții, o varietate de produse: electronice, haine și bijuterii, produse de supermarket, cărți, jucării, aparate foto, flori, decorațiuni interioare sau bilete la concerte. În plus, pentru a crește încrederea în comerțul online românesc, în perioada 9-10 iunie, magazinele online intenționează să ofere o serie de beneficii, printre care livrarea gratuită a produselor, indiferent de valoarea totală a comenzii. Mai mult, cumpărătorii au la dispoziție multiple modalități de a plăti pentru produsele achiziționate”, a adăugat Daniel Nicolescu.

Printre magazinele online implicate în campanie se numără comercianți ca BestKids, Carrefour, Domo, F64, Fashion Days, Floria, Flori de Lux, Libris, Miniprix,  MyTicket, Orange, PC Garage, Romtelecom, Studio Moderna. Lipsesc din listă cei mai mari retaileri online, adică eMag și cel.ro.

Valoarea medie a cheltuielilor online a unui utilizator din țara noastră se ridică la 100 euro (fiind luați în calcul 10 milioane de internauți), una dintre cele mai mici din Europa. Doar bulgarii cheltuie mai puțin decât noi, 51 de euro, în timp de polonezii cumpără anual de 185 de euro, cehii de 202 euro, iar britanicii de 836 de euro. Coincidență sau nu, topul coincide cu cel al veniturilor, România și Bulgaria fiind cele mai sărace țări din Uniune.

/ 5
Thanks for voting!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *